Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Underbart gott.

Publicerad 2014-03-27 16:59:00 i Allmänt,

Jag känner att jag har varit lite för hård mot mig själv den senaste veckan.
Jag brukar ofta bli de, de gånger jag vill gå ner i vikt.
Jag börjar snällt och äter tills jag är mätt så länge det är LCHF och är så nöjd och glad med mina framsteg, och bara sådant som att inte äta godis och kakor. Funderar inte så mycket utan mår bra och kör på!
 
...Men så brukar jag nå en punkt när jag blir väldigt medveten om maten. Kolhydraterna. Fettet. Proteinerna. Träningen. Då jag vill bli smal så mycket att det nästan blir ohälsosamt åt det andra hållet - om jag tidigare överätit så kan det nästan vicka över till det motsatta, motivationen att gå ner i vikt blir liksom för mycket och jag börjar tänka fel.
 
Tillsammans med periodisk fasta som jag provat nu de senaste två veckorna så har det vissa dagar bara blivit mat två ggr per dag, två små portioner, och sällan mejeri eller mjölkprodukter. (Detta tillsammans med övningar och ofta en promenad på 5-8 km, eller jogga) Så....nu idag var det dags att vakna upp lite och prata med mig själv. Typ såhär: Du behöver inte rasa i vikt! Jag vet att du helst av allt bara skulle vilja bli smal nu, men det TAR tid och det är ingenting som kan ske på en Quick fix, och fortsätter du såhär kommer du tillslut bli så sugen att du kastar dig över en chokladkaka istället! Fortsätt som du gjort innan - att äta tre gånger per dag tills du bli mätt, och ett litet mellanmål där emellan om du vill det! Det kommer komma av sig själv så länge du äter LCHF, och du ska må bra under tiden, det är precis lika viktigt som att nå målet - som du kommer att nå inom sinom tid!
 
Just därför kände jag för att laga en god och härlig middag idag. En väldigt god portion blev det tycker jag, och jag känner mig redan mycket mer fylld på energi - både pga maten och för att jag tagit tag i det här lite mer! Jag vet ju att jag aldrig kommer nå mitt mål om jag inte äter nog mycket och skär ut på både fett och protein också, då kommer jag bara bli så hungrig att jag bokstavligt talat kommer dyka ner i glassdiskarna på ICA och börja lapa magnum!
 
Jag började att skjutsa in squash, champinjoner, rödlök och persilja i ugnen.
 
Därefter började jag med köttbullarna som fick innehålla: Köttfärs (nähe!) finhackad persilja och citronmeliss, två ägg, 1 dl laktosfri grädde, salt, vit&svart peppar och citronpeppar.
 
 
Rulla, steka, rulla steka, rulla, steka...
Sen gjorde jag en enkel cremefreish-sås.
...Och här är det färdiga resultatet! Yum yum yum!
Imorgon "firar" jag 40 dagar med LCHF!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela