Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

En helg med promenader och god mat...och tre dagar kvar till första vägbilden!

Publicerad 2014-03-16 19:47:23 i Allmänt,

Det blev en helg hos föräldrarna, som bjöd på ett dagsbesök till stugan, promenader, god mat, en liten shoppingrunda, två filmer (the bookthief och breaking and entering) och en hel massa slapp och mys!
 
...Rent detaljerat såg helgen ut såhär:
 
Fredag: Promenad 5 kilometer. Middag: kycklingfileer i gräddsås och sallad.
Lördag: Promenad 6,2 kilometer. Middag: Kött med kantarellsås och sallad.
Söndag: Promenad 5.5 kilometer. Middag: Torsfileer i kokosnötmjölk och grädde med curry och chili.
 
...Skriver bara upp middagsmaten eftersom det är den "intressanta", men klart att jag åt frukost och lunch också.
 
Det blev en toppenhelg med massa SOL (idag, hela dagen!) och positiv energi hos mor och far.
Vi passade också på att boka hotell till vår utlandsresa i maj (pappa fyller jämt) och nu längtar jag om möjligt ännu mer än innan... 1,5 månad kvar!
 
Nu är det också bara TRE ynka dagar kvar tills jag ska knäppa en ny - den första sedan start-bilden, vägbild. Jag hoppas att vi i alla fall kommer kunna se lite, lite resultat! Med tanke på alla maraboukakor och chipspåsar jag egentligen skulle ha tryckt i mig under dessa 30 dagar, så kan jag ju omöjligt vara större iallafal.
 
Men! Nu är det slut-pladdrat (skrivet) för nu väntar te, en bit brieost och lite salami framför Homeland....Ha en bra söndag alla och hoppas att ni haft en skön helg! Det har jag - fastän jag kände mig rätt deppig och låg som jag ju skrev om i förra inlägget. Tur att det kan vända, och det ska man alltid försöka komma ihåg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela