Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Te-tipset och snacks-tipset .

Publicerad 2014-02-20 23:06:00 i Allmänt,

Är det bara jag som har blivit riktigt te beroende och ofta suktar efter en varm kopp te, speciellt såhär på vintern? Näe, det har jag svårt att tro!
 
Min favoritkopp är de gigantiska kopparna från indiska, dricker minst två sådana fulla per dag. Jag tycker det är ett jätte smart sätt att få i sig mycket vatten på också. Annars kan jag lätt hänt slarva med vattnet lite, men dricker jag mitt te så vet jag ju att jag får det automatiskt. Och favoritte'r just nu? Caramell-Vanillj från lipton...inehåller endast 0,5 kolhydrat per påse.
   

 
Ikväll har jag cyklat ca 7 km till en sjö och gått med hunden ca 4 km där, så när jag kom hem var jag lite hungrig och stekte upp fyra skivor bacon som jag rullade ihop med lite mosad fetaost i olja inuti, till kvällstee't! Rekomenderas, precis lagom mängd för att stilla hungern utan att man blir proppmätt! Det tyckte även hunden som lyckades norpa åt sig en baconbit..
 
 
Godnatt!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Thea

Publicerad 2014-02-21 16:25:50

Undrade bara vad du tänker kring kaloriappar och liknande eftersom du går på LCHF? I min blogg har jag skrivit ett inlägg om vad jag tycker. Fundera lite och lämna gärna en kommentar!
http://theasspace.blogg.se/2014/february/kaloriapparna-tar-over.html#comment

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela