Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Dag 2. Tankar inför den närmaste tiden

Publicerad 2014-02-19 13:54:26 i Allmänt,

Hej hopp! Vad roligt att logga in och se par kommentarer i förra inlägget! Det var nog en stor del till varför jag startade bloggen, för att göra det "tillsammans" med andra, dela med mig och känslan av att inte vara helt ensam i det. Har fått lite tips på bloggar också vilket är jättekul!
 
Det här är dag 2, och jag tänkte berätta hur jag tänker inför den kommande tiden.
Eftersom att jag är så kolhydratskännslig som jag är (får sug direkt, och suget får mig ofta att falla dit!) så har jag tänkt dra ner på så mycket kolhydrater jag bara kan.
 
Såhär kommer t.e.x den här dagen att se ut:
 
Frukost: två stekta ägg och tre remsor bacon
Lunch: En kycklingfilee i beanaisesås
Middag: En bit kött med fetaost och kryddsmör
 
Jag kanske inte kommer lyckas äta lika extremt varje dag, och det är ingenting jag kommer fortsätta med i det långa loppet, det är helt enkelt bara för att avvänja mig, min kropp och min hjärtna med kolhydrater. Jag kommer sattsa på den här typen av strikta kolhydratsdiet i 30 dagar. När de 30 dagarna har passerat kommer jag ta in grönsaker som växer ovan jord, rödkål, broccoli och grädde, etc. Jag tror att det kan bli lättare att behärska det efter en månad med väldigt, väldigt få kolhydrater.
 
Många gör ju tvärtom - börjar lite mer liberalt för att sedan snäva till det på kolhydratsfronten, och olika tillvägagångssätt passar olika människor. Jag som är så kolhydratshungrig såhär i början, behöver liksom den där kickstarten då jag tar bort så mycket jag bara kan. Om jag tillgodoser kroppen med kolhydrater i början, om än lite, så är det en enorm trigger. Bara av 1 dl grädde som jag brukar stuva vitkålen i, eller körsbärstomater och paprika till maten kan få mig att uppskatta den lilla kolhydratsmängden, och vilja ha mer. Vi vill liksom lite olika, kroppen, psyket och jag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela