Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Vägbilderna....

Publicerad 2014-03-19 16:39:48 i Före och efter bilder,

 
30 dagar.
Bild 1. 80 kilo.
Bild 2. 73.8 kilo.
 
Tadaaaa....eller vad man säger.
Bilden bakifrån kan jag känna mig lite nöjd med, där ser jag tydligt att strecken vid höfterna blivit mindre tydliga.
Bilden framifrån är jag dock inte lika mycket vän med, jag tycker jag ser mycket större ut på bild 2 än bild 1 och har lite svårt att titta på den. Men jag tror/hoppas att proportionerna har förändrats och att det är det som lurar ögat. Dvs att min midja blivit mindre och höfterna inte minskat lika mycket. Jag märker det att när jag går ner i vikt så "skalas kroppen av" uppifrån och ner. Mina svåra områden är just höfterna, låren och rumpan - medans armar, hals, axlar och midja går det mycket snabbare för.
 
Skall dock också tillägga - inte som en ursäkt utan bara ett faktum - att ljuset på de första bilderna är braaaa mycket mer smickrande än på bilderna som kommer upp idag, som är i dagsljus. Jag ser ju rent av nästan lite solbränd ut på den första bilderna, och nu ser man hur kriiiiitvit jag är efter vintern. Ja, blåvit kan man ju faktikst säga!
 
I alla fall, nu laddar jag om inför 30 nya dagar för att därefter lägga upp en tredje vägbild då - hoppas då kunna se att även höfterna kommer vilja minska också! :D
Ska försöka lägga in promenader, jogging och övningar så mycket jag kan (lat som man är just nu - men det gäller bara att komma igång!) Idag har jag iaf gått 5 km, det är alltid en start! Tycker det är så mycket roligare att gå när man 1 går i skogen/naturområde och 2. går tillsammans med någon - kommer mig svårare ut helt själv, och tycker det kan vara rätt tråkigt ibland. Well well. Nu är det middags dags - kycklingfileer, beasås och bladspenat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela