Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Söndagsmorgon...

Publicerad 2014-03-09 10:34:00 i Allmänt,

Så var denna helgen över, snart i alla fall...
Som tur är känns ju allt både skönare och lättare när det blir ljusare för varje dag som går nu.
 
I lördags gjorde jag en fantastisk god LCHF pizza - på blomkålsbotten!
Låter lite knäppt va - men jag stannade instinktivt upp efter första tuggan och gick verkligen igenom ingridienserna i huvudet - HAR jag verkligen inte använt mjöl till den här botten??? Men nej, inte det! Förstår ni hur god den vart då? Det här är verkligen ett recept jag tycker ni ska prova! Finns hos Åse, här: http://56kilo.se/grekisk-vegetarisk-pizza-pa-blomkalsbotten/
 
 
Var så hungrig att jag inte ens märkte hur skakiga bilderna blev... 
 
Jag följde hennes exempel och körde på en vegetarisk pizza. Känns som det blivit kanske lite för mycket kött nu på senaste för min del, så jag öste på med champinioner, mozarella, fetaost, rödlös, grön paprika och några körsbärstomater, och till det åt jag bladspenat och en tsatziki. Fantastisk god lördagsmat, som sagt! Ända negativa är att jag saknar en matlagningsmaskin, och fick riva varje blomkålsbukett med rivjärn....men man får in rivet efter ett tag trots allt! Denna ska jag laga till min familj när de kommer och hälsar på till påsk! Blev föressten fyra stora, fina bitar av hela pizzan.
 
Annars då? Vägde mig imorse bara för skojjs skull...upp 0,3 kilo! 74.9 alltså. Men, det är ju sådär det är - ibland går det upp istället för att gå ner! Mycket beror på vätska i kroppen, hormoner, fett som blivit muskler, ja det kan bero på mycket annat än att man faktikst HAR gått upp i fettvikt. Så länge man vet med sig att man inte fuskat ska man inte alls må dåligt över det tycker jag, utan fullständigt skita i det. Om trenden håller i sig och vikten ökar efter varje vägning, ja då kanske man kan kolla över sina intag och se om man behöver dra ner på något, men annars - let it be och fortsätt som vanligt! Nästa gång kommer nog siffran vara lägre. Ibland behöver kroppen bara lite mer tid, och det sämsta man kan göra är nog att stressa den, om man vill uppnå ett resultat på ett hälsosamt vis i alla fall. Lev. njut och må bra under tiden. Det är så mycket viktigare än en turbo-snabb viktnedgång!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: yvonne

Publicerad 2014-03-09 11:16:39

Ja, det är farligt att haka upp sig på vågen, det är så mycket som spelar in och så lätt att känna sig som att man slår huvudet i väggen när den inte visar minus hela tiden. Måttbandet är ett mycket bättre mätresultat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela