Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Snöstorm, mathandling och promenad...

Publicerad 2014-03-20 14:43:00 i Allmänt,

Så har dagen sett ut hittils!
 
Eftersom jag är ledig idag kändes det egentligen sååå mycket mer mysigt att stanna kvar i soffan och beta av tv program efter tv program i värmen, än att cykla iväg till eljuspåret och gå 8 km i skogen, eftersom snön vräkte ner utanför fönstret! USCH!
Kallt och blåsigt var det, men jag gjorde det och på hemvägen cyklade jag förbi Maxi och handlade för dagens middag. Det blir kycklingfilee i kokosnötmjölk, laktosfri grädde, zuchini och champinjoner, tillsammans med bladspenat och uppstekt vitkål. Bilder kommer!
 
Nu är jag åter parkerad i soffan men ska hoppa in i duschen nu på en gång så jag värmer upp mig igen!
 
 
 
När jag kom hem från promenaden gjorde jag ett litet mellanmål. Te, lite brieost och salami med smör. Brukar egentligen ha gurkskivor på också, men hade slut på gurka!
Sånna här mellanmål är riktigt bra ibland när suget smyger sig på. Jag har ägglossning nu, och både då samt när lingonveckan väl anländer blir jag 200% mer sugen på socker och kolhydrater. Skillnaden är markant. Bra att vara medveten om det så kan man lättare undvika att falla tillbaka i sockerträsket!
 
Hejj svejjs så länge!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela