Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Snabb uppdatering på den här krassliga datorn...

Publicerad 2014-03-30 17:36:08 i Allmänt,

...Usch vilken dag jag har haft!
 
Inte nog med att jag kännt mig låg och deppig, så har sötsuget varit enormt!
Speciellt på förmiddagen. Och för att "stilla" det loggade jag in på varenda bak-blogg jag vet och drägglade över bilder på snickerstårtor, chokladkakor och bakelser....hjälpte ju INTE.
 
Tänkte göra en LCHF-mousse, men "tog tag" i mig själv och gick och handlade. Nu har jag kyclingfilee med mozarella, feta och oliver i ugnen som ska avnjutas med rostad squash, champinioner, rödlök samt en cremefreish-sås. En rejäl portion som förhoppningsvis kommer hålla mig mätt och hålla suget  schack.
 
Är så otoligt glad att jag lyckats hålla mig ifrån allt vad socker heter - främst idag, och i 41 hela dagar!
Idag har nog varit den värsta dagen av de 41 dagarna, och jag klarade det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela