Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Nöjd med kvällens val.

Publicerad 2014-03-24 21:17:00 i Allmänt,

Som tidigare inlägg bevittnar så hade jag ett enormt söt-sug på förmiddagen.
Men jag är glad att jag istället för att dega i soffan tog på mig promenadskorna och gick runt lillskogen (8.2 kilometer.) Kom hem vid 18 tiden och började göra iordning för kvällens middag.
 
Idag slängde jag ihop kycklingfileer i spenat och mascarpone ost. Detta blir verkligen fantastiskt gott! Så gott att jag redan nu funderar när jag ska göra nästa omgång, fastän jag har fem nerfrusna portioner redan nu... Ända negativa? Det ser inte alls gott ut. Men låt er INTE luras! Därför blir det dock en extra trevlig överaskning när man för gaffeln till munnen....Mmmmmm!
 
 
Jag steker upp kycklingfileerna i bitar tills de blivit gyllenbruna. Tar bort stekpannan från plattan och häller ner en påse (450 gram ca) fryst spenat. Jag har låtit den tina upp innan. Därefter blandar jag ner en burk masacarpone ost (250 gram) och saltar och pepprar efter behag. När allt är blandat för jag tillbaka stekpannan till plattan och låter puttra ca 4-5 minuter på svag värme! Bon apetit!!!
 
Innan LCHF brukade jag äta den här rätten tillsammans med rårivna morötter, och det passar egentligen verkligen allra bäst. Det går ju bra för de ber liberala LCHF:arna, men annars är den god att äta med rå babyspenat, vanlig sallad eller uppstekt vitkål eller blomkål.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela