Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Motiverad till max!!! - Detox!

Publicerad 2014-03-17 15:57:59 i Allmänt,

Ja, inte för att jag bloggat särskillt länge, men om det är någon som följt med ett tag nu, har ni kanske märkt att jag är väldigt spontan som person!
 
Idag har jag varit ledig och imorse surfade jag runt på lite inspirations bloggar och kom in på en blogg om detox. Det ena ledde till det andra, och nu har jag läst på flera olika sidor om detoxens hälsofrämjanden och allt annat positivt som sker i kroppen om man avstår från föda och instället koncentrerar sig på vatten, örtter och detox te ett par dagar upp till veckor. Allt ifrån att kroppen gör sig av med dåliga ämnen och får sig en rening, till cellförnyelse och främjandet för hormoner i kroppen - etc etc etc.
 
Jag har aldrig provat detoxing förut, men nu blev jag för första gången verkligen inspirerad. Har faktikst alltid tänkt på detoxing som rätt idiotiskt innan, i alla fall att testa själv. Men jag är väll mottaglig för det nu, gissar jag, för nu tycker jag det känns riktigt intressant att prova, och se om jag själv känner av eller märker någon av alla hälsoeffekter (som kommer EFTER trötthet, ont i huvudet, virrighet som man såklart lider av de första 2-3 dagarna plus minus.)
Så, jag tänkte att jag provar detta om tre dagar, då mina 30 första LCHF dagar har passerat....men sen tänkte jag - varför vänta när jag känner mig så motiverad till detta nu?! Jag vill ju prova nu, prova min självkontroll och se om jag klarar av det!
 
Därför tänker jag starta imorgon, tisdag den 18 mars, och köra fyra/sju dagar framåt.
Jag tänker börja med fyra dagar, och om jag känner att jag vill hoppa där för att det blir för jobbigt är det OK - men rent mentalt ställer jag in mig på sju dagar!
 
Jag känner mig både lite "spänd/nervös", men också peppad och inspirerad. Vad är sju dagar av hela mitt liv...SJU dagar? Ingenting. Speciellt inte när man sen har renat kroppen från toxiner och gifter, dessutom kommer jag känna mig jätte duktig och stark rent psykiskt om jag klarar av det!
 
Så, idag har jag handlat detox te och rooibos te samt citron att göra citronvatten med.
 
Jag förstår om det finns vissa som läser det här och tycker det är helt idiotiskt! Jag brukade tycka samma sak om detox tidigare, som sagt. Men nu vill jag pröva, och ni får hänga med om ni vill! :-) Kanske ger jag mig efter två dagar och inser att det inte var något för mig, och kanske blir jag frälst och inför en detox en gång per år! Vi får väll se helt enkelt - med start imorgon!
 
...Let's try this!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela