Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Från 7 dagars detox till 17 timmars periodisk fasta... (kryper in i skamvrån!)

Publicerad 2014-03-18 17:44:32 i Allmänt,

Hörrni...........................det var vidrigt. VIDRIGT.
Men bara för att jag gav upp den här gången, så betyder det inte att jag inte tänker prova igen snart. Kanske när jag är lite mer förberedd...och inte så lång tid som att fasta i sju dagar. Har en tendens att kasta mig in i saker lite för fort ibland.
 
Vid klockan 13:30 tiden så kändes det som att jag skulle svimma, trots flera koppar örtte och citronvatten. Så jag bestämde mig för att ge upp, tråkigt nog! Jag som var "sååååå motiverad" igår... motiverad på vaddå? Att inte äta? (Nja OK - motiverad på av vad reultatet av en detox faktikst skulle ge...men nu får jag inte reda på det just den här gången som sagt.) Herregud vad gott det var att äta lite lunch, måste jag säga!
 
Men hur som havet har jag för första gången med det här provat en periodisk fasta? Tror jag väll att det heter, för jag åt ingenting på 16-17 timmar. Och det kan jag absolut härda ut, dvs hoppa över frukosten! Så länge man vet att "om några timmar får jag äta" så är det trots allt OK, istället för "om en vecka får jag äta"...psykiskt bly-tungt med den sista tanken!
 
Läs mer om periodisk fasta här: http://www.jonasbergqvist.se/sidor/periodisk-fasta/
 
Jag känner att jag börjar lite lugnare och provar mig framåt med periodisk fasta innan jag eventuellt prövar att hard-core fasta igen! Verkar bli bäst så! ;)
 
Men från en sak till en annan - imorgon har jag betat av 30 dagar med LCHF!!! Wiho!
Då ska en ny kroppsbild knäppas och förhoppningsvis kommer jag i alla fall kunna se lite resultat....jag är faktikst rätt spänd/förväntansfull. Vikten är ju mer bara ett nummer, det riktiga resultatet tycker jag blir mer tydligt om man tar bilder på sig sjäv, eller kanske mäter sig själv fastän jag aldrig gjort det.
 
 
Från igår 20:30 till idag 13:30 så såg dagen ut såhär........detox te, roobios te och citronvatten....
 
Sedan åt jag en chili corncane lunch och nu har jag precis ätit middag som ser ut som följande:

Bra mycket fler + på andra halvan av dagen...!
Ha en skön kväll allihopa, ses imorgon!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela