Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Första springturen för i år!

Publicerad 2014-03-23 19:48:00 i Allmänt,

Swish!
Skönt att ha första turen avverkad!
Har tänkt på det i några veckor, men bara skjutit upp det och skjutit upp det och skjutit upp det...
Men så ikväll tog jag vara på motivationen som faktiskt infann sig till att springa, och drog på mig joggingskorna och joggade iväg!
 
Jag har faktiskt ingen aning alls om hur långt jag sprang, men som mest sprang jag i 23 minuter innan jag blev tvungen att gå ett tag (eller, tvungen och tvungen, det kom en brant backe och jag klarade inte av att springa upp för den hela vägen). Sedan varvade jag att springa och gå. Har tyvärr inga bra springrundor nära mig, men jag är helt säker att jag skulle klara av 5 kilometer på plan mark (det som jag sprang nu är rätt kuperat vilket gör att man blir mycket tröttare fortare!) Det gick i alla fall mycket bra om än jag flåsade och kämade på som en riktig...tjockis för att vara första springturen, och det är jag glad för! :)
 
Det här är i alla fall en aktivitet jag VERKLIGEN ska försöka riva av ett par gånger i veckan nu!
Det + övningarna som jag enträget gör varje dag (hundra sit ups, tjugo rumplyft, tjugo magövningar, tio situps och tjugo rygglyft.)
 
Ha en skön kväll alla, själv äter jag en sen middag nu på fläskfilee, sallad och beasås. Till efterätt en stoooooor kopp gott roobios te!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela