Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Dagens goding till middag...

Publicerad 2014-03-21 20:04:00 i Allmänt,

Fläskfilee med bladspenat och gurka, lite vitkål, två bitar hallomi och beasås.
Mycket gott!
 
Vill också bara passa på att inflika ni som läser att inte köpa Danish Crown fläskfilee - grisarna behandlas vidervärdigt och får sina svansar avklippta, för att bara nämna en av alla hemskheter de utsätts för.
Jag kommer aldrig vilja köpa DC igen. Hädanefter blir det svenskt kött... vill man äta kött (som jag vill) känns det i alla fall tryggast att köpa kött från svenska gårdar, om än det blir dyrare. Jag försöker köpa ägg ekologiskt också, men tyvärr känns det ibland för dyrt. När det är extrapris brukar jag köpa på mig några paket, annars blir det frigående ägg i alla fall.
Tänkte också ta upp det här med viktresultat...
Ibland känns det som att min känsla i kroppen jobbar emot mina tankar.
Mina tankar säger - det är OK att det får ta sin tid! Du har inte bråttom. Ta en dag i taget och unna dig där emellan om det är något du vill ha!
Känslan i kroppen säger - Vill gå ner i vikt NU! Vill se skillnad! Vad är OK och äta och vad är inte OK? Jag klarar mig väll utan mellanmål idag...
 
Det är som en battle där emellan, och jag gissar kanske att det är bra att lyssna på båda rösterna.
Visst att det är OK att det tar tid! Men å andra sidan vore det ju kul att se resultat snarare än sen också, och då kanske jag klarar av att inte äta LCHF efterätt varje lördag. För att jag jobbat mot ett mål jag vill nå.
Jaa, jag har det lite tricky med de där tankarna, och ibland är jag rädd att jag överarbetar hjärnan med mattankar att jag tillslut ska bli så less på allting att jag bara ger upp, och börjar äta helt fel igen!
Det har nämligen varit liknande scenarion tidigare som gjort att jag gett upp LCHF:en och börjar frossa totallt i allt tänbart tidigare, utan en enda tanke på vad som är bra eller dåligt för kroppen, psyket eller något annat.
Jag har helt enkelt blivit så trött på att ha viktnedgång, mat och kalorier in, kalorier ut i huvudet ständigt.
 
Men jag tror det därför är bra för mig att ha en blogg jag kan få ner de tankarna i, så får jag ut dem från huvudet.
Jag gissar också att det är lätt att bli lite "girig" efter resultat när man vill något så mycket. Och jag vill ju verkligen gå ner i vikt nu, shapea upp och bli smidigare och lättare... men, trots allt - en dag i taget!
 
Trevlig helg alla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela