Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Veckans bästa köp food-wise! Dag 8.

Publicerad 2014-02-25 23:37:08 i Allmänt,

...2 burkar Apetina fetaost i olja för 20 kr på Willys!!! Spring och köp. Det ska jag!
Blir en sväng dit imorgon efter jobbet. Jag bara älskar att mosa ner ostbitarna i den kryddiga oljan till en köttbit. Såååå gott och den absolut bästa och krämigaste fetaosten.
Sen ska jag baka oopsies, upptäkte den fasansfulla upptäckten att de var slut när jag skulle kvällsfika.. så det fick bli påläggsfika istället, och den obligatoriska tekoppen såklart!
 
Annars har det varit en bra och fartfylld dag, rätt så iallafall. Efter jobbet kl 15:30 cyklade jag till stan, sprang ärenden, cyklade till ett stort inredningsvaruhus på andra sidan älven (och shoppade till hemmet...nähe! Lite av en last för mig, men nu står å andra sidan ett fint ljusfat med diverse ljuslyktor och brinner i vardagsrummet... sen, de där att man egentligen borde spaaaara, som är det tråkigaste som finns...det tar vi sen! :-) ) sedan cyklade jag iaf tillbaka till stan då jag glömde ett av ljulyktorna i en butik jag handlat i där, och sist men inte minst hem - uppförsbacke på sisådär 5 kilometer. När jag kom hem lagade jag uppstekt tonfisk så att det blir lite friterad, fetaost, en klick cremefreish och bladspenat. Såg Du är vad du äter på sjuan. Visste inte ens att det gick längre... älskade det programet förr faktikst. Haha...
 
Godnatt!

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-02-26 00:19:58

Låter som du haft en helt fantastiskt bra dag. Antar att det varit fint väder hos dig också! Kan vi hoppas att våren är på väg?

Tänkte testa kesoplättar imorgon till frukost så då kommer det en uppdatering om det på bloggen imorgon. Känns spännande att prova en ny frukostvariant!

Tack för tipset med fetaosten. Blir nog en sväng inom där också på torsdag kanske!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela