Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Ny vikt, tjoho!

Publicerad 2014-03-05 13:35:00 i Allmänt,

74.6 kilo landade vågen på imorse, efter frukost och en stooor tekopp! Jag var rätt ledsen över att det här blir andra dagen jag inte fått jobba i veckan, men så fort jag ställde mig upp på vågen var den besvikelsen som bortblåst, och jag blev istället fylld av glada känslor. Bestämde mig för att promenera in till stan istället för att ta cykeln som jag först planerat (tre kilometer till centrum) och handlade kuddar på indiska som jag spanat in (20% rabatt på alla kuddar!) det blev sex stycken och två stora påsar i vardera hand på promenaden hem.
 
Sedan ringde de från jobbet på promenaden hem, och nu ska jag i alla fall jobba imorgon. Får jag jobb även på fredag har jag "i alla fall" fått jobba tre dagar i veckan, och det är väll OK i alla fall, fastän jag skulle vilja jobba mån-fre. Längtar tills jag får byta jobb och gå på schema, börjar bli lite för uttjatat att ställa klockan på 07 och vänta och vänta och vänta på att någon ska ringa, utan att det alltid händer.
 
Om drygt två veckor kommer andra vägbilden upp - då har 30 dagar gått!
Jag känner mig riktigt peppad, inte minst när man ser gräset ute och det känns mycket varmare. Våren och sommaren är bakom hörnet - om än jag inte gör den här livsstilsförändringen bara för att jag ska känna mig bekväm i varmare temeraturer när man inte har lika mycket kläder, jag gör såklart det här med förhoppning om att det ska hålla i sig, och att jag ska hitta hem i kostens värld, och mitt sätt att leva och se på mat. Sommar som vinter...
 
Lycka till i eran viktresa till alla som läser det här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela