Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

En sådan dag...

Publicerad 2014-03-09 15:16:45 i Allmänt,

Idag har inte varit världens bästa söndag. Kanske är det en kombination av rastlöshet och lite söndagsångest gissar jag på. Och vad händer då? Joo, då väcks det där matmonstret i mig... har väll inte blivit mer än ett par skivor brieost, någon bit hallomi och lite stekta cahmpinioner mellan de riktiga måltiderna...försöker tänka att det är så mycket bättre än chips och Marabou som jag givetvis annars skulle ha smällt i mig idag. Har druckit fyra koppar te också (indiska muggarna - 0,5 liter) så just nu är jag mätt! Till middag blir det kyckling i sås och fetaost med bladspenat-sallad. Har inte tänkt äta den tidigare än 17 i alla fall, så jag förhoppningsvis håller mig mätt på kvällen. Usch, vill att den här dagen helst bara ska ta slut. Borde väll gå ut, men har svårt att få mig motiverad till det ens, så jag har bara legat i soffan framför tvn. Såååå slösaktig söndag då jag är ledig och hade kunnat hitta på något kul. Ibland har jag bara sådana här dagar - rätt deppiga dagar då jag nästan känner mig "rädd" för att gå utanför dörren. Dagar då det känns mycket bättre att ligga kvar i soffan, fastän jag inte mår bra av det heller. Idag är en sådan dag. Usch, usch usch. Eftersom jag vet att jag ibland glider ner i "det svarta hålet" borde jag egentligen lägga upp en plan för mina lediga dagar, kvällen innan. Så att jag har ett mål med dagen och inte bara låter timmarna gå, helt passivt.
 
Men, vi har alla våra downs, både matmässigt och mentalt.
Det viktiga är att fånga upp sig själv och inte låta det gå utför allt för länge!
Jag är klar med min "depp" nu, och ska gå ut på en promenad ikväll.
Då kommer det i alla fall kännas något bättre. Måste samla krafterna, samla mig själv, mina tankar och fokusera på det positiva i livet. Just nu känner jag mig bara ganska ensam, men det sammanfattar ju inte känslan för hela livet - bara känslan för idag. Man får inte blanda ihop det och bestämma sig för att hela livet är skit bara för att just idag känns rätt så mycket som skit.
 
Hoppas er söndag är lite bättre än min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela