Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Bästa tipset mot sötsug?

Publicerad 2014-03-03 16:21:23 i Allmänt,

........Te! Inte bara för att det smakar lite fruktigt, blommigt, bärigt, eller vilken smak man än går efter, som är god - utan också för att 1/2 liter vatten mättar väldigt bra. Jag har hittils druckit tre koppar te, dvs 1,5 liter vatten, och det har hjälpt den här dagen, som jag nämnde i något inlägg längre ner, varit en sötsugs-dag. Jag dricker från Indiska kopparna, ni vet de där stoooora ena.
 
Sist men inte minst skulle jag vilja fråga er vilka LCHF bloggar ni läser, och gärna skriva ner dem i kommentarerna! Jag behöver inspiration och älskar att läsa om andras resor och tankar kring det här ämmnet. Så skulle alltså bli jätte glad om ni ville skriva ner ett par stycken! De bloggar jag oftast dras till är de personliga med bilder som inte bara förskönar vardagen.
 
Hej hopp för den här dagen!

Kommentarer

Postat av: Emma ohlsjö

Publicerad 2014-03-05 13:13:30

Jag brukar ta en bit 86%choklad med en klick jordnötssmör på, mums!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela