Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Senaste updateringen - vikten.

Publicerad 2014-02-24 20:47:00 i Allmänt,

Hej på er alla!
Hur går det för er? Här går det bra, och jag är så glad för det - tänk om det alltid kunde få kännas såhär bra. Inget sötsug, mätt nöjd och belåten både fysiskt och mentalt på strikt LCHF. Det blir tre måltider per dag, plus kvällste och kanske en oopsie.
 
Men, jag vet ju att det tyvärr inte flyter på sähär lätt hela tiden, så man får helt enkelt passa på att njuta när man väl är inne i flowet. Jag vet mycket väl att jag kommer nå en punkt när det kommer bli jobbigt, vilket ofta hör ihop med att något i mitt liv känns jobbigt eller tungt. Småsak eller större - men maten får ofta agera tereapeft! Och då gärna kolhydsrik mat...
Men, jag vet inte. På något sätt vill jag också tro att det kommer bli annorlunda från och med nu, jag har en känsla av att jag har bestämt mig. Sen är det såklart att jag kommer ha dippar - men varje dipp kanske inte behöver vara i veckor och med otagliga chipspåsar, maraboukakor, pizzor och lösgodis? Kanske att jag kan lyckas ta mig ut dippen, om den kommer, redan dagen efter. Ta tag i mig själv, dra upp mig från diket, reparera och tänka positivt om mig själv - istället för att bara tänka att "allt är ändå förstörd, lika bra att fortsätta äta!" Det är en rätt kass självförsvarstanke min hjärna ofta vill tänka de stunderna. Nej, allt går! Och man kan ALLTID komma igen.
 
Idag har jag ätit LCHF i sju dagar, och jag ställde mig på vågen för att stilla nyfikenheten imorse.
 
- 77.2 kilo. Det mesta är nog vätska, såklart. Men jag blir ju såklart ändå glad, när det stod 80 komma vad-det-nu-var, för bara en vecka sedan. Dock så spelar det ingen roll hur lång tid det tar att gå ner i vikt den här gången. Faktiskt inte, det som är viktigt är att det här kommer vara långvarigt och en förändring för livet. Inte bara en preliminär, snabb lösning, som det varit så många andra gånger! Så jag skiter i om jag skulle stå still på 77.2 kilo nu i två månader, så länge jag mår bättre och känner mig smidigare etc. Jag tror mycket kan försöras om man fokuserar alldeles för mycket på vågen, det har det iallafall gjort tidigare för mig. Men samtidigt kan jag ju inte se igen att jag blev glad när siffrorna kom fram också. Nu ska jag åtminstonde vänta med att väga mig tills om tre veckor, då jag totallt har ätit LCHH i en månad. Då kommer jag också ta en ny "kroppsbild".
 
Sist men inte minst! Här är lite av what has been on the menu lately!
 
 Fläskfilee med kryddsmör och keso. Kanske inte världens roligaste tillbehör - men köttet var gott!
 
Köttfärspaj med mozarellaost och fetaost och egengjorda lasagneplattor på ägg, philadelphia och fiberhuske. Recept finns på madebyrebecka.se!
 

Fast det här var godast av allt. Söndagens frukost - Oopsies med knaperstekt bacon, hackad rödlök, babyspenat, gurka, någon körsbärstomat och en egengjord dressing över. Var mums!!
 
Hej så länge! :-)

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-02-26 00:23:30

Bra jobbat med viktminskningen. Härligt den där känslan med att komma under till en annan siffra. Jag har tyvärr just nu stannat lite tror jag. Kanske är det för att jag inge skärper mig så mycket men samtidigt mår jag väldigt bra så det känns okej ändå. Men visat är det tråkigt när det står still. Om det inte blir någon ändring tills lördagens vikt blir det riktigt strikt bäst vecka tror jag! Utan gratänger och gräddiga såser...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela