Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Vissa dagar kommer alltid vara svårare än andra...

Publicerad 2014-03-24 13:56:00 i Allmänt,

Så är det bara.
 
Många gånger kan jag gå förbi hyllorna i butikerna med bakelser, godis och chips utan att ens reagera på att de är där. Och många gånger är det bara självklart att äta frukost, lunch och middag och inte fundera så mycket på det.
 
...Men så finns det de där dagarna där emellan, då plötsligt de nybakade munkarna, rockyroads'en och dammsugarna som är uppradade på Willys plötsligt doftar helt fantastiskt gott. Då man liksom känner smaken av chipsen från de prassliga påsarna uppe på hyllorna.
Och då man helst vill ära helatiden, istället för bara frukost, lunch och middag.
 
 
...Idag är en sådan dag. Idag känner jag bara "ro hit en Marabou" och det kvickt. Sjukt jobbigt, men jag står emot det här suget/begäret eller vad det nu är med järnhand. Har säkert något hormonellt med det hela att göra, brukar vara så...
 
Jag var precis och handlade, och jag blev nästan yr när jag möttes av den nybakade munk-doften i affären. Jag köpte i alla fall blandannat en burk mascarpone ost som jag ska göra spenat-kyckling med senare till middag, och kunde inte låta bli att smaka några skedar ur den. Så fantastiskt god den är, mjuk, rund och söt fastän den egentligen inte är söt! Den bara upplevs söt eftersom jag varit utan socker så länge nu gissar jag, för mums vad smarrigt. Blev ca 4 msk.
Jag tycker det var bra för att ha en dag då jag känner mig akut-sugen på allt.
Nu är ju dagen förvisso inte slut än, men jag planerar inte att vika av från det här hälsosamma spåret jag är på nu!!! (Men usch vad jobbigt det känns idag..!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela