Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

The perfect brunch...

Publicerad 2014-03-21 12:32:00 i Allmänt,

Ett stekt ägg och två oopsies med bladspenat, gurka, tomat, fetaost, brieost och bacon.
Mums!
 

 
 
 
Jag gjorde oopsisarna igår, och som vanligt tycker jag de tappar all "stunstighet" bara över en natt tyvärr, men de blev dock bättre än tidigare omgångar då jag blandade i en msk fiberhuske, en näve krossade mandlar och ca 25 gram riven hallomi utöver grundreceptet. Blev mer att bita i tycker jag, så det kan jag rekomendera!
 
 
Denna måltid intogs även efter 16 timmars fasta (periodiskfasta) jag steg upp klockan 09:20 idag och gick ut och gick mellan 10-11. När jag kom hem lagade jag iordning det här, som intogs klockan 11:30.
Var trots allt inte så utsvulten som jag var förra gången jag provade periodisk fasta, så det kändes bra. Speciellt att redan ha avverkat en promenad! Jag ska försöka införa periodisk fasta ca 2 gånger i veckan tänker jag. En annan sak som jag börjar införa nu när jag startat kapitel 2 på mina nya 30 dagar - är övningar en gång om dagen. Jag gör då 100 situps, 20 rumpövningar, 20 sidoövningar för magen, 10 armhävningar och 20 rygglyft.
Det är väll inte världens roligaste, men det tar bara 10 minuter och så har man fått sig en liten genomkörare! Kanske lite pinsamt att erkänna men jag har grym träningsverk i magmusklerna efter två dagar... Så det är nog behövligt om inte annat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela