Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Ny vikt...

Publicerad 2014-03-11 19:42:01 i Allmänt,

Som landade på 73.8! Morgonvikt då givetvis...kände mig rätt lätt i kroppen och provade hoppa upp på vågen, och visst stämmde det.Tycker man känner det där ganska bra faktiskt - senaste vägning hade jag ju gått upp 0,3 kilo, och redan innan jag ställde mig på vågen kände jag nog att vikten kunde visa lika, eller något upp.
 
Jag gissar dock att vikten kommer ligga på 73-komma-någonting även om en dryg vecka när de första vägbilderna kommer upp. Tror att mitt "ras" kommer stanna nu, eller snart iallafall. Man rasar ju ofta i början väldigt mycket, de första veckorna säger bara swisch tycker jag. Det är vattenvikt, bukfylla men också fettvikt. Jag har gått ner 7 kilo på tre veckor, endast genom att äta lagade mål mat om dagen (kött/fisk/fågel med grädde/creme freish/bea-sås) och något snacks däremellan på brieost, salamibitar med smör och gurka på och en väldans massa gott te!
 
Jag åker utomlands i mitten av maj, alltså om lite drygt två månader. Mitt mål tills dess är att väga någonting på 60 kilo. Om det är 65 eller 69 får kvitta. Bara känslan av att vara nere på en sexa som första siffra kommer vara mentallt skönt.
 
Nu ska jag skiva upp några bitar brie ost och lägga mig i soffan framför en serie.
Jobbade 09 - 16:45 idag, var tyvärr inte världens bästa arbetsdag utan rätt stressigt och för lite personal.
 
Imorgon jobbar jag på ett ställe som ligger nära mig, och mellan 07.30 - 13.00. Känns super, då hinner jag svänga ner på stan en stund också och kanske handla något kul till mig själv eller hemmet... shopaholic som man ju råkar vara! (Lite iaf)
 
Min något udda kvällsfika igår, var varken sugen på brie som jag hade hemma eller salami, utan kände för rouccula med beasås! Så rouccula med beasås fick det blir också! Och det var faktikst riktigt gott!
 

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2014-03-17 16:09:42

sv: tack va snäll du har :) bloggar inte så ofta som jag gjort förr, men tycker kvalite går över kvantite haha.

jag äter också lchf-paleo, vikten går sakta neråt :) bra jobbat att gå ner 7kg på 3v, det är ju jättebra! lycka till i fortsättningen!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela