Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Nio dagar kvar till ny vägbild...

Publicerad 2014-03-10 15:18:11 i Allmänt,

...Och ang förra inlägget och kanske inte den roligaste söndagen i mitt liv - jag satte mig på cykeln, mötte upp en kompis och gick "runt sjön", på en mil. Kändes så bra att komma hem efter det och käka middag vid 19 tiden. Sen någon kopp te och sen somna.
 
Idag jobbade jag till 13:30 - och imorse ringde de från ett nytt jobb och jag ska på anställningsintervju/informations-träff i slutet av månaden. Känns så kul men också lite nervöst, men mest kul... jag hoppas verkligen det här kan bli bra. Boendehandledare är arbetstiteln, inom socialpsykiatrin. Någon som har erfarenhet inom det som råkar kika förbi här???
 
Här har vi gårdagens middag, en klasskier här. Kycklingfilee med grädde och cremefreish och nersmulad fetaost, salt + peppar och rosmarin. På toppen färsk citronmeliss. Till det, en stor bladspenat-sallad. Äter ofta bladspenat eller roccula som tillbehör nu istället för tex vitkål. Den här rätten är iaf supergod och superenkel!
 

 

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-03-11 11:41:44

Vad underbart det lät med cykling och sedan även promenad. Har du kollat in mitt kycklingrecept på bloggen. Också med fetaost - magiskt gott, kanske som variation till din favorit =)
//Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela