Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Längtar...

Publicerad 2014-03-12 19:22:10 i Allmänt,

Under dessa 30 dagar kommer jag ju inte äta LCHF efterätter, mörk choklad, grädde med bär, ja ingenting i den stilen. Inte för att straffa mig själv, utan för att avvänja mig från allt socker jag bara kan under en månads tid - för att sedan välkommna det i mitt liv igen, eller ja - i den mån LCHF efterätter nu innehåller socker.
 
Nu går jag in på min fjärde LCHF vecka, och jag börjar känna en längtan efter tex LCHF chokladmousse eller jordgubbar med vispad grädde, LCHF chokladbollar... Ja, jag letar smarriga recept som bara den! Ska bli så njutfullt att unna sig det när dessa dagar nått sitt slut. I början tänkte jag inte på efterätter eller mörk choklad och ännu mindre längtade jag efter det, men nu känner jag att det skulle sätta en guldkant på helgen faktikst! För det finns ingenting jag älskar mer än choklad! Och 88% choklad tycker jag är så gott att äta när jag kör LCHF. En chokladtyp jag ALDRIG väljer när jag äter kolhydrater...då tycker jag 88% choklad smakar kakao och vatten. Medan jag njuuuter av smaken och aromerna under LCHF!
 
(...Nu låter det kanske som att jag hoppar fram och tillbaka mellan LCHF och kolhydrater från vecka till veckan. Men så är inte fallet. Har ätit LCHF två gånger tidigare. Första gången slutade jag då jag flyttade utomlands för studier. Allt rann liksom ut i sanden och jag gick snabbt upp de 11-12 kilorna jag hade gått ner. Andra gången slutade jag för att julen kom med alla dess lockelser... och en kväll på fika hos en kompis tackade jag ja till hennes julbak, och där och då trillade jag tillbaka. Den här gången ska jag inte trilla tillbaka till mitt tidigare destruktiva ätande, utan anamma konstformen LCHF-bak! :D)
 
På tal om mat... dagens middag här. Oxfilee i grädde/creme freish, vitkål och roccula. Tyvärr blev köttet inte alls gott eftersom det redan var lagat sedan tidigare och bara taget från frysen och påstekt i stekpanna... färdiglagad oxfilee som legat i frysen någon vecka smakar tyvär ingenting alls som när man först tillagade den och avnjöt den! Får nog slänga resten jag har kvar för jag kunde inte ens äta upp det här, och då är jag aldrig kräsen i mat! Weird att det smakar så helt annorlunda och konstigt!!!
 
 
 
Imorgon blir det iaf kokosnötgryta på torsfileer, chili, curry och citron som ska ätas med strimlad stekt vitkål! Tror verkligen det kommer bli gott, det är i alla fall vad jag gått och längtat efter ett tag nu! Speciellt smaken av kokosnötmjölk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela