Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Första känslan av att ha ett sug efter något sött...

Publicerad 2014-03-03 13:30:31 i Allmänt,

...Har smugit sig på idag. Kanske är det för att jag är rastlös och känner mig lite ledsen att jag inte fick jobba (timvikarie), kanske är det för att jag har både frys och kyl full med godsaker pga vänner som kommer hit ikväll för födelsedagsfika. En i vårat "tjejgäng" har fyllt år, och ikväll ska vi överraska henne med fika och paket. Och jag tog på mig baket eftersom jag tycker det är kul. Det resulterar alltså nu att det står två krämiga kakor i kylen och bullar med extra mycket fyllning i frysen... ingen bra kombination när man känner sig sugen.
Störst orsak till sug beror nog på "that time of month" som snart kommer inträda... det blir en enorm effekt tråkigt nog när det kommer till behov av mat, och gärna socker/kolhydratsrik mat som hjärnan blir sugen på. De tidigare gångerna jag försökt gå ner i vikt, har jag alltid drattat dit tiden innan lingonvecka, eller där i kring. Det är problematiskt! Men, jag VÄGRAR dratta dit nu! Och ikväll har jag givetvis förberett med oliver, brie, fetaost och vispad grädde med jordgubbar så jag kan ta av det och inte de sockriga alternativen.
 
Men problemet kvarstår - jag hatar "pms sug!" det kan förstöra så mycket.
 
Men, det är ingenting jag inte klarar av...
 
Ha en fortsatt bra dag med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela