Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Äntligen ny vikt!

Publicerad 2014-03-26 09:10:45 i Allmänt,

Jag har haft det lite trixigt med vågen på senaste...! Den har velat visa samma vikt i över två veckor. 73,8........73,8.......73.8. Det har aldrig slagit fel, och fastän jag vet att man ska försöka strunta i att väga sig så kunde jag inte låta bli att känna mig besviken över att det stannat upp, speciellt eftersom att jag har rasat så mycket innan det. Men det är klart, det är ju just bara första månaden som man kanske rasar också (i mitt fall i alla fall.) och därefter tar det längre tid.
 
Så, jag har försökt att skita i vågen den här senaste veckan och istället fokusera på maten och träning! Jag har sprungit för första gången för i år och annars gått långa promenader (8 kilometer) samt gjort mina övningar varje kväll. Så, imorse kände jag mig redo att möta vågen igen med hopp om att något kunde ha förändrats nu, och den visade minus 1,4 kilo! D.v.s 72,4 kilo! Yippie! Känns lite som en befrielse, att det går åt rätt håll alltså och att jag inom en relativt snar framtid kanske...förhoppningsvis....möjligen, kommer kunna få se en sexa som första siffra.........men, det dröjer nog ändå ett ganska bra tag - men det känns som att det är inom ett replängds avstånd på någotvis! Inte milsvis bort...
 
Nu har jag precis ätit mina bacon och ägg, och ska bara dricka upp mitt te för att sen gå ut och gå i det LJUVLIGA vädret! klarblå himmel, tio grader och sol! Tjoho!
 
 
Vill ni veta en hemlis...? Jag har ätit exakt samma frukost varje morgon sedan jag startade LCHF....ägg och bacon! Rena rama klassikern. Frukosttips någon? :o
Fast, samtidigt så har jag inte ledsnat för fem öre på detta utan läääängtar tills baconen har stekts klart till gyllenbruna och lite knapriga så jag kan hugga in! Mums.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela