Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Före bilderna...

Publicerad 2014-02-19 14:25:00 i Före och efter bilder,

...hör ju nästan bara till en blogg.
 
 
 
 
 
 
 
Hur deppiga de än är och hur svåra de än är att kolla på...
 
Jag skulle aldrig våga lägga upp dessa om det inte vore för att jag är så anonym som jag är här, och ingen vet att det är jag. Det är lite hemskt när jag tänker på det, att man vill kopplas ihop med sin kropp så lite. Det gör mig egentligen lite arg, men det är något som jag också tänker jobba med under den här resan. Att verkligen förstå och ta mig till mig att övervikt inte gör mig till en sämre person.
 
Mitt "värsta område" skulle jag säga är mina höfter. Jag kommer inte ihåg senast jag bar jeans, för höfterna kommer så mycket "i kläm" då och bildar en kant! Jag försöker gömma dem i ett par ihopdragande leggins som jag drar upp över midjan, och så en längre tröja över. Funkar bättre än jeans iaf - men oj vad jag är less på att känna mig onöjd och fläskig. Tur att jag har startat med Lchf då! Ha en bra dag alla vänner! Livet är nu. Framtiden är våran!
 

Kommentarer

Postat av: Fredrika

Publicerad 2014-02-19 15:36:21

Ärligt talat, du har en fin kropp. Riktigt fina former! Du har ingen stor mage som många överviktiga har och snygga höfter och ben. :)
Jag tycker inte att du ska skämmas över den, lär dig att tycka om den! Man är ofta alldeles för självkritisk! Sedan kommer förmodligen viktnedgången framhäva det snygga och tighta till din kropp och då måste du ju tycka om den! :)
Kram och stort lycka till!

Svar: Tusen tack för din kommentar! Så fint av dig att ta dig tid att kommentera med peppande rader! Blir så glad. Jag tror verkligen det är sant som du säger också att många av oss är väldigt självkritiska. Det är ofta så lättare att kunna se det fina med andras kroppar. Ha en jätte fin dag och stor kram till dig!
attioskablisextio.blogg.se

Postat av: Pia

Publicerad 2014-02-19 22:44:04

Jag tycker också att du är jättefin! Synd att du inte kan se det själv. Men jag hejar på dig och kommer att följa dig om jag får. :-)

Svar: Tack för din fina kommentar! Den värmer verkligen, fastän jag inte är "best buddy" med min kropp riktigt. Tack för din hejjning - och självklart skaru med!! :-)
attioskablisextio.blogg.se

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-02-20 00:28:42

Du borde räta på ryggen o få känna självkänsla. Samtidigt som det naturligtvis handlar om att su ska trivas i din kropp ska du veta att du ser proportionerlig ut. Jobba på!

Svar: Tack för din kommentar! Det är så sant som du skriver, att man borde räta på ryggen fastän man kanske inte har den kroppen man önskas ha just nu. Vissa dagar går bättre - och vissa dagar går inte alls :I Tack för att du tog dig tid att skrivka, och ha en bra dag till dig!
attioskablisextio.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela