Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Den största fördelen med LCHF för mig...

Publicerad 2014-02-20 15:32:00 i Allmänt,

Hej hopp!
 
Så var arbetsdagen över. Vad skönt, jag tycker den bästa stunden är precis nu, när jag kommer hem, kokar en stor kopp te och avnjuter den i soffan, innan middagen ska börja förbredas och det blir fart igen! Min tid för refelktion och avslappning...med risk att låta lite cheesy!
 
Dagens matintag:
 
Frukost: Två stekta ägg, tre skivor bacon
Lunch: 1,5 Kycklingfilee med lite majonäs med smak av citron och örter, så god är den! Finns i burk och är lite dyrare men desto godare och bättre innehållsförteckning.
Middag: Fläskfilee med kryddsmör och championer.
 
Märker väldigt stora hälsovinster med att skära ut mjölkprodukterna. Mitt sug är i ett sådant schak att jag inte ens frestas av chokladhyllorna i matbutiken eller får "akuta sug" och måste ta en brieost eller lite fetaost etc... det är som att kroppen är så lugn. Är det någon annan som upplevt det här efter att ha plockat bort mjölk/mejeriprodukter? Jag tycker det vore intressant att höra, för jag märker verkligen en stor skillnad, och saknar inte ens gräddsåser och cremefreish, fastän jag inte tänker vara så strikt som jag är nu i början alltid. Tycker en god majonäs eller beasås går minst lika bra, om inte ännu bättre just nu iallafall.
 
 
På tal om hälsovinster så skulle jag också vilja föra den bästa hälsovinsten av de alla upp till ytan, som jag direkt märker av efter ett par dagar på LCHF kost. Jag blir så otroligt mycket piggare, och främst på morgonen! Det är så skönt att inte kämpa sig upp med en känsla av att man kommer dö, när klockan ringer klockan 07. Jag som är otroligt motgontrött märker av en märkbar skillnad. Liver känns lättare.
 

Kommentarer

Postat av: Tomi

Publicerad 2014-02-20 17:46:00

Känner mig så mycket bättre utan mejeriprodukter, när jag väl använder det så måste det vara laktosfritt. Kör mest med kokos/fett/olja/grädde, så mycket bättre för kroppen också :)

Svar: Hej Tomi! Jag var inne på din blogg för att svara där, men jag hittade inte vart man kunde kommentera...jag vet inte, kanske bara är extra trött idag eller så är det LCHF-omställningen som ställer till det... :-) Kul att det finns fler som mår bättre av att skippa mejerierna...kokosfett har jag faktikst aldrig prövat, men det har man ju verkligen hört ska vara jättebra idag. Det ska absolut upp på inköpslistan. Hej hopp!
attioskablisextio.blogg.se

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-02-24 06:49:05

Jag har ju inte testat någon sådan strikt lchf så den biten kan jag egentligen inte svara på. Däremot är det så att jag känner mig mycket bättre till mods. Godis kan jag inte säga att jag är sugen på, nja choklad med jordnötssmör var jag sugen på i helgen men annars är det inte så.

Jag tycker att lchf-kost överlag får bort suget men kanske man skulle ta o testa mejerifritt. Tror dock att det får bli längre fram om viktminskningen avstannat helt eller nåt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela