Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Dag 4 och LCHG gröt!

Publicerad 2014-02-21 20:56:24 i Allmänt,

Hejsan fredag, äntligen är du här!
Ja tänk vad skönt det är med helg, att man tycker det varje gång den anländer.
Ingenting man tröttar ut på direkt!
 
Nu när kvällen går mot natt så har jag också avverkat dag 4 på min resa.
Kan ju tyckas som ingenting, men tänk att man känner såhär stor skillnad i början ändå.
Jag tänker främst på bukfödan. Känns som min mage var som en ballong innan, och nu känns det inte alls så. Känner mig mycket mindre svullen och har tjuvvägt mig och tappat 1,5 kilo - vatten javisst, men varje minus på vågen är såklart kul ändå.
 
Håller mig till gissningsvis 2-3 kolhydrater per dag. Hard core dessa trettio dagar ut alltså.
 
Har googlat LCHF recept (och julrecept av någon konstig anledning...lite fel tid för det nu kanske!) och blivit så inspirerad till att testa LCHF gröt med mandelmjölk och blåbär eller hallon och lite nötter på toppen. Recept kommer här! Aptitligt va?
 
 Bild lånad av sockertjocken.se
 
Recept:
2-3 ägg
0,5-1 dl grädde
20-30 gram smör
 
Vispa/rör ner äggen i en bunke tillsammans med grädden
Smält smör i en stekpanna tills det börjat fräsa och är flytande.
Häll ner ägg röran och rör snabbt om
Ställ på plattan om den ej tjocnar och rör snabbt.
 
I gröten man kokar kan man ju också blanda i:
Kanel, kardemumma, ingefära
 
För att sedan toppa med bär och nötter och en skvätt mandelmjölk tex!
En frukst man står sig länge på tror jag, eller varför inte lunch/middag om man är sugen!
 
Ha en trevlig helg nu, varesig om ni kokar gröt, äter fläskfilee eller kör vegetariskt! :-)
 

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-02-26 00:25:41

Detta har jag inte testat men det kanske är värt att göra det! Känns som om det är ganska likt äggröra... Hur skiljer sig smak o konsistens?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela