Åttio ska bli sextio!

Tjej i 25 årsåldern som bestämt sig för att gå ner i vikt med LCHF! Jag börjar på 80 kilo till mina 166 cm, och kommer gå ner till 60 kilo inom en framtid. Har gått ner i vikt med LCHF tidigare, men har alltid haft lika svårt att inte falla tillbaka i sockerfällan igen, men nu vill jag verkligen lägga om mitt liv, en gång för alla. Häng med!

Dag 1

Publicerad 2014-02-18 22:06:31 i Allmänt,

Hej och välkomman hit, till min rätt spartanska blogg som förhoppningsvis kommer bli roligare och mer intressant än vad den ser ut just nu!
 
Det var riktigt svårt att hitta ett ledigt bloggnamn som syftade på viktnedgång, jag tror att jag prövade med säkert 15 olika namn innan jag hittade det här som äntligen var ledigt! Så, jag antar att jag inte är ensam om att kämpa med att hålla tassarna borta från glassburken eller falla för soffans sköna kuddar istället för att svettas på gymmet - eller vad det nu kan vara!
 
Jag tänker köra en lågkolhydratskost och istället addera mer protein och fett. Jag vet av erfarenhet att socker och kolhydrater ställer till det för mig. När jag äter kolhydrater/socker är jag konstant sugen och det finns nästan inget stop på mig. Därför tänker jag skära ut kolhydraterna så mycket som möjligt (eller allafall som jag mår bra av) från min diet inför de kommande månaderna.
 
Viktbilder kommer upp imorgon eller inom de kommande dagarna.
 
Och vikten då?
Startvikt: 80.0 kilo
Längd: 166,5 cm
 
Våren och sommaren ligger bakom hörnet och jag är så peppad och målmedveten att en gång för alla skala av mig alla extra kilon som inte bara tynger ner min kropp, men också mitt psyke och självförtroende. Är ni med mig??? För NU går startskottet!

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-02-19 07:04:50

Kikar in o säger hej här också och tipsr om att lägga in din blogg på bloglovin.com.
Där kan du hitta massor av andra bloggar att gå in o inspireras av o även få nya inspirationsvänner. För min del, som har dåligt minne är det också en möjlighet att komma ihåg alla bloggar jag vill läsa! Hälsn.
Lotta o välkommen in till mig

Postat av: Martina

Publicerad 2014-02-19 08:06:03

Hänger på! Har precis lika mycket att gå ner! Jag satsar på en strikt LCHF kost och inte överdriven motion i början, för att inte tröttna för snabbt. Nu ska det gå :)

Svar: Härligt Martina!!! Jag tror också på en kikcstart såhär i början, alldeles för lätt att trilla tillbaka om man är relativt liberal med kolhydraterna till en början - iallafall för mig! :) Stort lycka till till dig. Nu ska det gå, finns inga andra vägar...!
attioskablisextio.blogg.se

Postat av: yvonne

Publicerad 2014-02-19 09:02:42

Heja heja! Det kommer gå som en dans!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela